Noun - océan primordial

is an invitation of Peter Stoffel and Hadrien Dussoix at Body & Soul and a collaboration with the Swiss artist Céline Burnand. For this project we’ve got the support of the FCAC

 

Digital print on paper, acrylic, sand, oil,
ecoline and ink, crayons, charcoal, paper, acetate, petri dish

 

Height of the space : 2.69 m

Lenght of the the walls : between 5 and 3 m

 

Since the first outbreak of bacterial infection on the loved one’s face, whose shadowed outline we had traced on the wall, the fire had destroyed everything, leaving only ruins, scrap metal and iridescent dust, which blew away with the first gust of wind and settled on the surface of the water. This luminous plankton drifts, while multicoloured plastic waste adorns the beach. We never swim in the same water twice; everything changes and is renewed. The wave never clings permanently to the shore. At low tide, we turn over the rocks, and scorpions and snakes furtively escape from their damp hiding places. Surviving from the time of dinosaurs, they disappear behind rocks with metallic glints. We fill our lungs to capacity, and in so doing imagine the shape of these internal organs, before plunging again into the dark waters of Noun, the primeval ocean.

 

Céline Burnand

 

FR

 

est une invitation de Peter Stoffel et Hadrien Dussoix à Body & Soul et une collaboration avec l’artiste suisse Céline Burnand. Pour ce projet, nous avons le soutien du FCAC.

 

Impression numérique sur papier, acrylique, sable, huile, ecoline et encre, crayons de couleur, fusain, papier, acétate, boîte de pétri

 

Hauteur de l’espace : 2,69 m

Longueur des murs : entre 5 et 3 m

 

Des premières éclosions de bactéries au visage de l’être aimé dont on avait reporté l’ombre profilée sur le mur, le feu a tout ravagé, ne laissant que ruines, ferrailles et poussière irisées qui s’envolent au premier coup de vent et se déposent sur la surface de l’eau. Il dérive, ce plancton incandescent, tandis que les déchets plastiques multicolores ornent le sable. On ne se baigne jamais dans la même eau, tout change et tout se transforme. La vague ne s’accroche jamais définitivement au rivage. A marée basse, on soulève les pierres et des scorpions et serpents s’échappent furtivement de leurs cachettes humides. Survivants de l’âge des dinosaures, ils disparaissent derrières des rochers aux reflets métalliques. On gonfle les poumons à la limite de leur capacité de réserve d’air, et ce faisant on visualise la forme de ces organes internes, avant de replonger dans les eaux sombres de Noun, l’océan primordial.

 

Céline Burnand

 

© Fanny Laumonier

 

 

 

 

is an invitation of Peter Stoffel and Hadrien Dussoix at Body & Soul and a collaboration with the Swiss artist Céline Burnand. For this project we’ve got the support of the FCAC

 

Digital print on paper, acrylic, sand, oil,
ecoline and ink, crayons, charcoal, paper, acetate, petri dish

 

Height of the space : 2.69 m

Lenght of the the walls : between 5 and 3 m

 

Since the first outbreak of bacterial infection on the loved one’s face, whose shadowed outline we had traced on the wall, the fire had destroyed everything, leaving only ruins, scrap metal and iridescent dust, which blew away with the first gust of wind and settled on the surface of the water. This luminous plankton drifts, while multicoloured plastic waste adorns the beach. We never swim in the same water twice; everything changes and is renewed. The wave never clings permanently to the shore. At low tide, we turn over the rocks, and scorpions and snakes furtively escape from their damp hiding places. Surviving from the time of dinosaurs, they disappear behind rocks with metallic glints. We fill our lungs to capacity, and in so doing imagine the shape of these internal organs, before plunging again into the dark waters of Noun, the primeval ocean.

 

Céline Burnand

 

FR

 

est une invitation de Peter Stoffel et Hadrien Dussoix à Body & Soul et une collaboration avec l’artiste suisse Céline Burnand. Pour ce projet, nous avons le soutien du FCAC.

 

Impression numérique sur papier, acrylique, sable, huile, ecoline et encre, crayons de couleur, fusain, papier, acétate, boîte de pétri

 

Hauteur de l’espace : 2,69 m

Longueur des murs : entre 5 et 3 m

 

Des premières éclosions de bactéries au visage de l’être aimé dont on avait reporté l’ombre profilée sur le mur, le feu a tout ravagé, ne laissant que ruines, ferrailles et poussière irisées qui s’envolent au premier coup de vent et se déposent sur la surface de l’eau. Il dérive, ce plancton incandescent, tandis que les déchets plastiques multicolores ornent le sable. On ne se baigne jamais dans la même eau, tout change et tout se transforme. La vague ne s’accroche jamais définitivement au rivage. A marée basse, on soulève les pierres et des scorpions et serpents s’échappent furtivement de leurs cachettes humides. Survivants de l’âge des dinosaures, ils disparaissent derrières des rochers aux reflets métalliques. On gonfle les poumons à la limite de leur capacité de réserve d’air, et ce faisant on visualise la forme de ces organes internes, avant de replonger dans les eaux sombres de Noun, l’océan primordial.

 

Céline Burnand

 

© Fanny Laumonier

 

 

 

 

©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic