Sub - Trahere Pro - Trahere

End of residency * project in Belgrade

* organized by the SKK/CVC & Le Service de la Culture de Meyrin

Kvaka 22

Belgrade

2020

 

Sub – Trahere / Pro – Trahere is an in-situ installation in the Kvaka 22 gallery launched on November 26th  2020 with an improvised dance performance by Olga Uzikaeva, accompanied by a live from the music group Ponton

 

Moving from point A to point B, flowing like a partly solid, partly fluid substance, Olga’s body will move and react in relation to the elements that she encounters in the exhibition space. Present at the performance, the artist will sometimes guide the dancer’s body towards a possible exit, point B, by touching her shoulder, or it will move in a direction suggested by musical sounds, the body twisting as it interacts with the obstacles and containers in the gallery. The tension generated between them, as well as the fleeting patterns created, will help trace the dancer’s movements, by giving them clear and precise meaning at this particular moment.

For each new movement made by the dancer, the artist will respond in a different way and thus the work will be created live, on the spot.

After the performance by Olga, Sub-Trahere / Pro-Trahere will remain in place as it is, without reworking or any other sort of intervention.

 

Paintings on cotton with acrylic, oil, ecoline and ink, acetone

Installation with peristaltic pump, plastic tubes, latex, wood, plexiglas, fishing line, sanded acrylic, glass vase

 

 

 

FR

 

 

Projet de fin de résidence* à Belgrade

* organisé par le SKK/CVC & Le Service de la Culture de Meyrin

Kvaka 22

Belgrade

2020

 

Sub – Trahere / Pro – Trahere  est une installation in-situ dans la galerie de Kvaka 22 à Belgrade activé le 26 novembre 2020 par une performance dancée d’Olga Uzikaeva sur une improvisation live du groupe PonTon

 

Se mouvant d’un point A à un point B, tel un écoulement de matière mi-solide  mi-aqueux, le corps d’Olga se positionnera et réagira en fonction des éléments présentés à elle dans l’espace. Parfois redirigé par l’artiste présente lors de la performance, en lui exerçant une pression sur l’épaule, ou bien par une indication due aux intonations sonores, le corps de la danseuse en action vers une éventuelle sortie, se contorsionnera de manière à interagir avec les obstacles / réceptacles des matériaux. La tension exercée entre eux ainsi que leurs traces éphémères aideront à ponctuer les gestes de la danseuse en leur donnant une signification claire et précise à ce moment donné.

À chaque nouveau mouvement trouvé, un modus operandi différent sera redéployé pour l’artiste, créant ainsi l’œuvre en directe.

Après le passage d’Olga, Sub-Trahere / Pro -Trahere sera donné à voir tel quel, sans retouches, ni interventions.

 

Peintures sur coton, acrylique, huile, ecoline, encre, acetone

Installation avec pompe péristaltique, tubes en plastique, latex, bois, plexiglas, fil de pêche, acrylique poncé, vase en verre

 

©  Srdan Veljovic

 

End of residency * project in Belgrade

* organized by the SKK/CVC & Le Service de la Culture de Meyrin

Kvaka 22

Belgrade

2020

 

Sub – Trahere / Pro – Trahere is an in-situ installation in the Kvaka 22 gallery launched on November 26th  2020 with an improvised dance performance by Olga Uzikaeva, accompanied by a live from the music group Ponton

 

Moving from point A to point B, flowing like a partly solid, partly fluid substance, Olga’s body will move and react in relation to the elements that she encounters in the exhibition space. Present at the performance, the artist will sometimes guide the dancer’s body towards a possible exit, point B, by touching her shoulder, or it will move in a direction suggested by musical sounds, the body twisting as it interacts with the obstacles and containers in the gallery. The tension generated between them, as well as the fleeting patterns created, will help trace the dancer’s movements, by giving them clear and precise meaning at this particular moment.

For each new movement made by the dancer, the artist will respond in a different way and thus the work will be created live, on the spot.

After the performance by Olga, Sub-Trahere / Pro-Trahere will remain in place as it is, without reworking or any other sort of intervention.

 

Paintings on cotton with acrylic, oil, ecoline and ink, acetone

Installation with peristaltic pump, plastic tubes, latex, wood, plexiglas, fishing line, sanded acrylic, glass vase

 

 

 

FR

 

 

Projet de fin de résidence* à Belgrade

* organisé par le SKK/CVC & Le Service de la Culture de Meyrin

Kvaka 22

Belgrade

2020

 

Sub – Trahere / Pro – Trahere  est une installation in-situ dans la galerie de Kvaka 22 à Belgrade activé le 26 novembre 2020 par une performance dancée d’Olga Uzikaeva sur une improvisation live du groupe PonTon

 

Se mouvant d’un point A à un point B, tel un écoulement de matière mi-solide  mi-aqueux, le corps d’Olga se positionnera et réagira en fonction des éléments présentés à elle dans l’espace. Parfois redirigé par l’artiste présente lors de la performance, en lui exerçant une pression sur l’épaule, ou bien par une indication due aux intonations sonores, le corps de la danseuse en action vers une éventuelle sortie, se contorsionnera de manière à interagir avec les obstacles / réceptacles des matériaux. La tension exercée entre eux ainsi que leurs traces éphémères aideront à ponctuer les gestes de la danseuse en leur donnant une signification claire et précise à ce moment donné.

À chaque nouveau mouvement trouvé, un modus operandi différent sera redéployé pour l’artiste, créant ainsi l’œuvre en directe.

Après le passage d’Olga, Sub-Trahere / Pro -Trahere sera donné à voir tel quel, sans retouches, ni interventions.

 

Peintures sur coton, acrylique, huile, ecoline, encre, acetone

Installation avec pompe péristaltique, tubes en plastique, latex, bois, plexiglas, fil de pêche, acrylique poncé, vase en verre

 

©  Srdan Veljovic

 

©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic
©Abigail Janjic