SPRING PAINTINGS

Spring paintings series

(each piece is untitled, numbered and double-sided)

 

 

Acrylic on wood

150 x 150 cm

Grütli, Geneva

2022 – 2023

 

Spring Paintings is a a series of six works completed between 2022 and 2023 in my studio at the Grütli Maison des arts. They are painted in acrylic on square wooden panels that are 8mm thick.

Like a body, realising that the space in which it finds itself is an opportunity for movement, the paintings can, depending on the way in which they are shown, adopt different positions.

All six surfaces of each work have been worked on. The 8mm thick panel sides are a transition zone between both main surfaces of the painting. The surface areas are covered in various forms: colours, smudges, smears, and drips, but also flat areas of colour overlaid with geometrical and curved shapes.

As the coloured surfaces assume their fixed final form, the different elements intermingle, endlessly pushing and pulling against one another.

These paintings were used as the basis for two exhibitions

 

 

 

 

 

FR

 

 

Série des Spring paintings

(chaque pièce est un Sans-titre numéroté et recto-verso)

 

 

Acrylique sur bois

150 x 150 cm

Grütli, Genève

2022 – 2023

 

 

Spring paintings est une série de six pièces réalisées entre 2022 et 2023 dans mon atelier à la maison des Arts du Grütli. Celles-ci sont peintes à l’acrylique sur des planches de bois de 8 mm de largeur au format carré.

A la manière d’un corps vivant, envisageant l’espace dans lequel il se trouve comme un potentiel d’action, les pièces peuvent, selon les contextes d’exposition, adopter différentes postures.

Les 6 facettes de chaque oeuvre ont été investies. Les flancs de 8 mm d’épaisseur sont des sas de passage pour la matière qui colonise chaque face. Celle-ci, y est appliquée sous forme d’éléments hétéroclites : coulures, tâches et gouttelettes, mais aussi aplats, forme géométrique et sinueuse.

Cristallisés dans le séchage de leurs peaux colorées, les éléments s’entremêlent, s’étirent et s’attirent perpétuellement les uns aux autres.

Ces peintures ont été utilisées comme matière première pour deux expositions :

 

 

 

 

 

© Fanny Laumonier

 

Spring paintings series

(each piece is untitled, numbered and double-sided)

 

 

Acrylic on wood

150 x 150 cm

Grütli, Geneva

2022 – 2023

 

Spring Paintings is a a series of six works completed between 2022 and 2023 in my studio at the Grütli Maison des arts. They are painted in acrylic on square wooden panels that are 8mm thick.

Like a body, realising that the space in which it finds itself is an opportunity for movement, the paintings can, depending on the way in which they are shown, adopt different positions.

All six surfaces of each work have been worked on. The 8mm thick panel sides are a transition zone between both main surfaces of the painting. The surface areas are covered in various forms: colours, smudges, smears, and drips, but also flat areas of colour overlaid with geometrical and curved shapes.

As the coloured surfaces assume their fixed final form, the different elements intermingle, endlessly pushing and pulling against one another.

These paintings were used as the basis for two exhibitions

 

 

 

 

 

FR

 

 

Série des Spring paintings

(chaque pièce est un Sans-titre numéroté et recto-verso)

 

 

Acrylique sur bois

150 x 150 cm

Grütli, Genève

2022 – 2023

 

 

Spring paintings est une série de six pièces réalisées entre 2022 et 2023 dans mon atelier à la maison des Arts du Grütli. Celles-ci sont peintes à l’acrylique sur des planches de bois de 8 mm de largeur au format carré.

A la manière d’un corps vivant, envisageant l’espace dans lequel il se trouve comme un potentiel d’action, les pièces peuvent, selon les contextes d’exposition, adopter différentes postures.

Les 6 facettes de chaque oeuvre ont été investies. Les flancs de 8 mm d’épaisseur sont des sas de passage pour la matière qui colonise chaque face. Celle-ci, y est appliquée sous forme d’éléments hétéroclites : coulures, tâches et gouttelettes, mais aussi aplats, forme géométrique et sinueuse.

Cristallisés dans le séchage de leurs peaux colorées, les éléments s’entremêlent, s’étirent et s’attirent perpétuellement les uns aux autres.

Ces peintures ont été utilisées comme matière première pour deux expositions :

 

 

 

 

 

© Fanny Laumonier

 

©Abigail Janjic Untitled 1 - side 1
©Abigail Janjic Untitled 1 - side 2
©Abigail Janjic Untitled 2 - side 1
©Abigail Janjic Untitled 2 - side 2
©Abigail Janjic Untitled 3 - side 1
©Abigail Janjic Untitled 3 - side 2
©Abigail Janjic Untitled 4 - side 1
©Abigail Janjic Untitled 4 - side 2
©Abigail Janjic Untitled 5 - side 1
©Abigail Janjic Untitled 5 - side 2
©Abigail Janjic Untitled 6 - side 1
©Abigail Janjic Untitled 6 - side 2
©Abigail Janjic Untitled 7 - side 1
©Abigail Janjic Untitled 7 - side 2